
Роскосмос розібрався в питанні про те, звідки в побутовому відсіку російського космічного судна «Союз МС-09» з’явився отвір, що стала в минулому році причиною великої паніки на борту МКС і в Центрах управління на Землі з подальшим тривалим і гучним розглядом. Але, як повідомив генеральний директор державної корпорації Дмитро Рогозін, інформація з цього приводу буде триматися в таємниці.
Рогозін брав участь на V Всеросійській науково-практичній конференції «Орбіта молоді», в рамках якої розповів, що отвір у побутовому відсіку, який згорів під час входу корабля в атмосферу, але перш за все проби були, звичайно, взяті.
«Має ж бути якась таємниця у нас», — так це пояснив Дмитро Олегович.
Інцидент з отвором в «Союзі»
В ніч на 30 серпня 2018 року на борту Міжнародної космічної станції апаратура зафіксувала падіння тиску повітря. Незабаром з’ясувалося, що посприяла цьому отвір в обшивці побутового відсіку космічного корабля «Союз МС-09», пристикованого до російського сегменту МКС.
Це була дірка діаметром 2 мм зі слідами свердління. Російський космонавт Сергій Прокоп’єв загерметизований пошкодження за допомогою медичного бинта і епоксидної смоли, після чого тиск на станції відновилося.
Фахівці Роскосмоса, РКК «Енергія» і Цндімаш створили комісію з вивчення та усунення виниклої нештатної ситуації. Перебувають в той час на МКС російським космонавтам доручили зібрати всі можливі докази появи отвори у «Союзі», які могли б стати корисними для розслідування.
У розробку взяли три версії про місце появи «дірки» в космічному кораблі: в цехах Ракетно-космічної корпорації «Енергія» імені С. П. Королева, де виготовляли корабель, на космодромі Байконур, звідки був виконаний запуск на орбіту, а також безпосередньо на орбіті.
У грудні 2018 року слідчі органи приступили до розслідування даного інциденту була проведена материаловедческая експертиза проб і матеріалів, що були взяті з обшивки космічного судна під час виходу у відкритий космос космонавтами Олегом Кононенком і Сергієм Прокоп’євим. У рамках слідства дав свідчення Олег Артем’єв, який брав участь в експедиції МКС-56 в якості бортінженера.
У тому ж місяці фахівці в галузі матеріалознавства повідомили, що визначити точне походження отвори у «Союзі» практично неможливо.
Оставить ответ