Стародавня галактика Маркариан 1216 вразила вчених кількістю темної матерії

У напрямку сузір’я Гідри є незвичайна галактика, яка розбурхує уми вчених не один вже рік. Довгий час вважалося, що там дуже мало темної матерії, але останні рентгенівські спостереження показали зовсім інше — в частині ядра космічної структури виявилося набагато більше цієї субстанції.

Як розповіли фахівці з космічної рентгенівської обсерваторії NASA Chandra, вік досліджуваної галактики приблизно дорівнює віку Всесвіту. Об’єкт Маркариан 1216 еволюціонував вельми незвичайним чином, що сильно відрізняється від того, як розвивалися інші галактики.

Наукова група під керівництвом Девіда Буота, співробітника Каліфорнійського університету в Ірвіні, Сполучені Штати Америки, озброїлася Chandra, щоб розрахувати точну кількість темної матерії, укладеної в цій дивній галактиці. Ця робота передбачала припущення того, що Маркариан 1216 раніше належав до групи «червоних самородків» — компактних червонуватих галактик, що з’явилися через мільярди років після великого вибуху і незабаром закінчили своє зростання.

Виявилося, що теоретичні моделі, що складаються раніше, показували зовсім не ту картину, яка була отримана за допомогою Chandra. Темної матерії в цій галактиці набагато більше, ніж очікувалося. Нове відкриття дозволить вченим перевірити альтернативні теорії гравітації, в яких немає поняття темної матерії.

Оставить ответ