Замість стекол кабіна створюваного NASA надзвукового літака буде оснащена цифровими екранами

Кабіна пілотів надзвукового авіалайнера нового покоління, розробкою якої займаються фахівці NASA, не буде мати скління. Публікація про конструктивні особливості прототипу пасажирського лайнера X-59 QueSST з’явилася на сайті космічного відомства.

На місці стекол встановлять цифрові екрани з розширенням 4К. Ці монітори будуть компілювати зображення з двох камер, встановлених на передній частині корпусу, з інформацією про території, над якою знаходиться літальний апарат.

Дана технологія спрямована на подолання проблеми, пов’язаної з виникненням сильного шуму в той момент, коли літак долає звуковий бар’єр. X-59 QueSST разом з NASA створює ще знаменита американська компанія Lockheed Martin, яка добре зарекомендувала себе у виробництві авіаційної техніки. У квітні 2018 року між ними було підписано відповідну угоду, сума якої склала 247,5 млн доларів.

Сьогодні багато винищувачі здатні розвинути надзвукову швидкість (більше 1191,6 км/ год), але має місце такий неприємний момент, як неймовірно гучний звук, що лунає після прольоту. Це називається звуковим ударом. З цієї причини літаків цивільної авіації не дозволяється літати на такій швидкості.

Лайнер X-59 QueSST зможе підніматися на висоту 17 кілометрів і розганятися до 1512 км/ч. В кінці 2021 року планується провести перший випробувальний політ.

Надзвукові літаки минулого, сьогодення і недалекого майбутнього

В Америці X-59 називають наступником надзвукового літака Concorde, який створювали британські і французькі інженери ще в 60-х роках минулого століття. Лайнер використовувався для перельотів через Атлантичний океан в період з 1976 по 2003 рік. У загальній складності було сконструйовано 20 таких машин, з однією з них пов’язана гучна катастрофа, коли в 2000 році у Франції літак впав на будівлю готелю. Тоді загинули 203 людини. Цей жахливий випадок багато в чому вплинув на рішення припинити експлуатацію Concorde.

У Радянському Союзі теж був подібний літак — Ту-144, який перевозив пасажирів у 1970-х роках. Було створено 12 лайнерів, але дуже скоро їх використання було закінчено у зв’язку з економічною недоцільністю.

Варто додати, що створенням надзвукових літаків у США займаються відразу кілька приватних підприємств, серед яких значаться відомі Boeing, Virgin Galactic, Boom Technology, Hermeus. Hermeus, наприклад, збирається зробити чудовий лайнер, швидкість якого сягатиме 6,2 тис. км/год. Таким чином, з Нью-Йорка до Лондона можна буде дістатися всього за 1,5 години.

Оставить ответ

Вы можете использовать эти HTML-теги и атрибуты: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>